2012 m. kovo 27 d., antradienis

Stiprūs ryšiai: giminės


Jau prirašiau apie silpnus ryšius čia ir čia. Šiandien nusprendžiau parašyti apie stipresnį ryšį - giminystę.
Man tėvai nuo mažens kartodavo, kad "draugai yra - draugų nėra, o šeima visada bus", turėdami omenyje, kad ir giminės visada bus. Kad ir kokie nepakenčiami giminaičiai bebūtų - jie visada bus Tavo giminaičiai. Tikriausiai būna visokių giminių ir visokių santykių, bet mano giminėj buvo taip, kad keli pusbroliai tapo gerais draugais. Ir ne dėl to, kad juos sutikau gatvėj ar siejo bendri interesai. Bet dėl to, kad jie buvo pusbroliai, tik po to radom bendrų interesų. Matyt persidavė ir mano tėvų toks sustiprintas domėjimasis savo giminės medžiu, kilme ir ryšiais siejančiais mus nuo gimimo. Čia matau sąsają tarp giminių ir tų kitų "silpnų ryšių" - net jei jie ir giminės, vis tiek reikia palaikyti bendravimą, kad žinotum dėl ko gali kreiptis į vieną ar kitą giminaitį. Žinoma čia slypi ir visų mūsų užkoduota "švogerių Lietuvos" klasta. Piktnaudžiauti tais ryšiais yra dar pavojingiau nei piktnaudžiauti draugystėmis, bendrais mokslais ar bendrais pomėgiais. Išdavęs kokį pusbrolį ne tik pats susipyksi, bet supykdysi ir tėvus. Na čia pasaka be galo. Esu dirbęs giminaičio įmonėj ir, žinoma, nuvyliau jo lūkesčius, kas nepastiprino mūsų bendravimo. Iki šiol neišsiaiškinom iki galo, bet gal kai kurių dalykų ir nebereikia judinti (čia matyt prabilo tas bailusis "aš").
Įdomu tai, kad mano pavardė nėra jau tokia labai populiari, tai reiškia, kad ji nėra labai sena ar ypatingai gausi. Nepaisant to, įvedęs savo pavardę google, duckduckgo ar net facebook'o paieškose, randu žmonių kurių nežinau ar nerandu savo giminės medyje. Pastarasis sakinys turėjo nuskambėti pasipūtėliškai - kaip gi aš galėčiau žinoti visus savo gimines (bent jau nešiojančius tokią pat pavardę)?
Be to, kad nevengiu dalyvauti giminių susitikimuose, čia vėl kaltas internetas ir jo galimybės. Tarp keleto alternatyvų, vienas internetinis puslapis siūlo gana patogų mechanizmą kurti giminės medžiui - Geni.com. Žinoma, tada, kai tą medį tik pradėjom kurti, jis buvo pilnai nemokamas ir galėjai išdarinėti praktiškai ką nori. Kadangi mano tėvų namuose pieštų medžių buvo jau keletas, tai su tėčiu netrukom juos suvesti ir į skaitmeninę erdvę. Mano tėtis "pagavo kablį" ir tą medį pildė kiek tik sugebėdavo rasti informacijos (tuo pačiu pradėjo mokytis anglų kalbos, kaip pensininkui - pagarba). Po kurio laiko netgi atsirado keli medžiai, jau sukurti toje sistemoje, kurie susisiejo su mūsų medžiu ir atsirado ne tik giminės medis, bet visas miškas. Žinoma, kad taip atsitiktų, reikia bent vieno-kito "fanatiko", kuris kapstytųsi toje informacijoje ir bendrautų su dar gyvais senelių pusbroliais ar kažkelintos eilės pusseserėmis, kas ne visada jau taip labai linksma. Gerai, kad mano tėtis toks kantrus.
Galėčiau papasakoti, kaip reikia naudotis tuo geni.com, bet jis pasidarė mokamas - jei įvedi 100 žmonių į medį, reikia pradėti mokėti. Gal reiktų paieškoti ir nemokamų alternatyvų, bet nemokama, gali reikšti - nesaugu bei nepatikima. Ar tikrai norėčiau, kad mano visas giminės medis būtų viešas internete? Visada galima naudotis programine įranga tiesiog kompiuteryje, kuri irgi bus mokama, bet bent jau ne abonementu, o vienkartiniu mokesčiu. Nors internetinis variantas yra įdomus tuo interaktyvumu - įvedus naują žmogų, kokį tolimą giminaitį, galima jį pakviesti, įvedus el.pašto adresą, ir jis galės toliau plėsti tą medį nuo savęs. Baisiai šakotas medi gavosi. Apie alternatyvas angliškai galima rasti čia.
Du įdomūs nutikimai besinaudojant tuo medžiu. Vienas įdomus atradimas buvo, kai prisijungė didelis medis (o gal ir visas miškelis) siekiantis netgi M.KČiurlionį (aš tikrai nepretenduoju į giminystę su juo). Kitas įdomus atvejis buvo, kai sužinojau, kad mano draugas be kita ko yra ir truputį giminaitis (tarp mūsų medžių buvo įsiterpęs dar vienas medis).
Ilgainiui naudojimasis tuo medžiu aprimo, nes kai viskas suvesta, tai jau suvesta, o pabendrauti galima ir kitokiais būdais. Tik jį prisimenu, kai randu kokį nepažįstamą bendrapavardį ir noriu išsiaiškinti kelintos eilės pusbrolis jis man yra.
Manau yra svarbu žinoti savo kilmę.
Įdomaus pažindinimosi su savo kilme!
Vytautas [34/40]
Paveikslėlis iš http://jellybeansart.blogspot.com/2008_05_01_archive.html

Komentarų nėra: